reklama

Nebojme sa slobody

Mám právo na toto. Môžem tamto. Čokoľvek. Ak nám niečo zakážu, sťažujeme sa, lebo žijeme predsa v slobodnej krajine. Nenecháme si nič rozkazovať. To je síce pekné, no skutočnej slobody sa bojíme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Sloboda je najvyšší princíp, bez ktorého by mnohé veci nemali zmysel. Láska je prejav slobodnej vôle milovať, nedá sa nanútiť. Naše názory sú prejavom slobodného rozhodnutia myslieť si to, čo si myslíme. Sloboda je všade. Dokonca aj v neslobodných krajinách existuje sloboda. Je tvrdo potláčaná, lebo má ohromnú silu.

Sloboda však neznamená robiť čokoľvek, myslieť si čokoľvek. Znamená AJ to. Často však zabúdame na jeden nesmierne dôležitý a neoddeliteľný aspekt slobody. Tým, že mám slobodu konať a myslieť sám za seba a očakávam, že ju druhí budú rešpektovať, hovorím ľuďom naokolo, že ja a moje názory a činy sme jedno. Že za názor, ktorý vyslovím sa aj postavím, že to, čo vykonám, si naozaj myslím. Že necúvnem, keď sa ma opýtajú, či som to bol ja. Sloboda sa totiž rovná zodpovednosti. Ak poviem, že som slobodný a môžem čokoľvek, akoby som hovoril, že som ochotný sa zodpovedať za čokoľvek, čo urobím.

Sloboda však neznamená robiť čokoľvek. Opakujem, lebo často si slobodu pletieme so svojvôľou. Ak sme slobodní, rešpektujeme slobodu druhých. Naša sloboda nie je neohraničená, končí sa na ich slobode.

Nebojme sa slobody, nebojme sa byť zodpovední za seba a rešpektovať druhých.

A tak hovorím: " Som slobodný a môžem čokoľvek. "

Martin Mojzeš

Martin Mojzeš

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Celý dospelý život sa venujem rozvoju mládeže. Zoznam autorových rubrík:  AhaMalý krokHľadanieĎakujemSúkromnéAkože technikaOstatné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu